16 september, 2011

Fredag


Så var det fredag igen! 
Tiden går så fruktansvärt fort nu när vardagen tagit vid igen, och ja,
men faktiskt så är det snart jul!
Men innan dess skall en gardin i köket hängas upp, och så lite mysiga färger trängandes i soffan.
Längtar tills det börjar gå mot rätt håll här hemma,
några idéer har vi men det är ju det där med att sätta dem i verk.

Måste faktiskt skryta på mig själv, vem ska annars göra det.
Har varit riktigt flitig i veckan och det som kändes som ett oändligt högt berg att bestiga,
tidigare i veckan känna nu som en liten kulle.
Fantastiskt.

I helgen packar vi in oss i den 7-sitsiga bilen och rullar mot Finland. Den kommer bestå av ett möte med en stor förlust och ett faktum om att det aldrig kommer bli sig likt igen. Någonting som är nödvändigt att möta för att någonstans byta blad och omsorgsfullt klä in sina minnen med silkespapper gjorda av guld. 

Och hur man nu kan förbereda sig mot vad som komma skall, det går nog inte. Så jag kör mitt vanliga race jag har anammat nu senaste fredagar. Kryper upp i soffan, tätt intill den andra och gör inte så mycket mer. Men innan dess skall laxen i ugnen och tvätten hängas.
Fin helg!


P.s Jag vet inte vad som händer med texten i inläggen. Har varit och petat lite på andra inställningar.
Ska försöka fixa det när vi är tillbaka. D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar