28 september, 2011

Ugglan



För ett tag sedan fastnade jag för denna figur när jag strosade omkring i en affär. Jag stod och trampade runt ett tag och funderade på om jag skulle vara snål eller faktiskt slå till.
Och det gjorde jag.

Jag tror på tankens kraft och ens egna förmåga att faktisk påverka saker och ting.
För mig symboliserar denna uggla kunskap och skall agera som det där lilla extra,
för att jag skall ge järnet med studierna. Men även för att jag själv ska sträva efter att ta de där stegen framåt och utvecklas. Få djupare kunskap och bli klokare. Och då menar jag i själva livet.



Och så är den så snygg, där den hänger. 
Mot min varma, sprudlande mysiga tröja.
Och påminner om skogen gör den,
med grön mossa och blåbärsljung,
vit mossa och tallhed.
Den ska vara där och ibland viska
att jag faktiskt kan.



2 kommentarer: