22 december, 2011

Äntligen

Äntligen har julklappen kommit.
Ser framemot att stiga upp på morgonen,
fjäderlätt och sådär skönt avslappnad i kroppen.
Nu vill jag införskaffa lite nya krispiga lakan, 
hoppas på att fynda under mellandagsrean.




Får ta ett litet bamse skutt,
då de många madrasserna nästan kommer göra oss till prinsen och prinssesan på ärten,
och jag hoppas innerligt vi båda slänger bena vid kanten,
och stiger upp utan molande värk i rygg och kropp.




Igår hägrade mörkret, men idag vänder det.
Tycker redan det ser lite ljusare ut.
Var till byn en sväng igår,
byggde pussel med min guddotter och busade med brodern hennes.
Fick med mig tre buketter med vita rosor från deras fina mamma,
och min underbara svägerska.
Så här hemma står de i var vrå,
och så skall en del frysar ner i en is lykta,
som håller på att formas i frysen.
Annars så är det storstädning på schemat idag,
trösten är ju dock att skutta upp senare ikväll,
och sjunka ner under täcket,
med en spinnande katt på magen, 
och en på benen.
Det kallar vi att ha det bra.

1 kommentar: