06 december, 2011

Just nu

[Humör kollage med bilder från arrow, Sköna hem och mig]

Ja, tänk att sätta sig ner i en främmande stad med kullerstensplattor,
och dricka en cafe latte.
Eller krypa ner i den där nya ,höga,mjuka sängen,
som aldrig tycks dyka upp.
Eller snart dofta ett bakande bröd i ugnen,
eller bara äta en massa massa choklad.
Tassar omrking i yllesockorna det gör jag,
Men.
Har.ingen.motivation.
Ingen.Motivation.

Ingen motivation alls för det som komma skall.
Tyckte nyss jag satt och drog mig i håret och fattade ingenting,
och nu skall jag dit igen. 
Timtals framför böckerna för att kunna skriva en sorters tenta med bra resultat.
OCh bäst att göra detta Nu, innan jul,
för då har jag en annan kurs att sitta timtals med.
Måste försöka ha någon strategi, två timmar i stöten typ,
sen en välförtjänt rast.

Fin Tisdag.


1 kommentar:

  1. jag vill ses, är barnvakt själv på lördagkväll så om du vill får du gärna komma och umgås :) Annars nästa onsdag kväll umgås? tränar och har fullt med skola annars.

    SvaraRadera