07 december, 2011

Vintervitt






Jag skall säga er, att på vår gata i stan,
där är det minsann lite vintervitt.

Även fast jag inte kanske riktigt hinner ta mig iväg,
och göra en massa snöänglar, eller rulla runt i snön,
så det lilla som faktiskt är lyser verkligen upp därifrån jag sitter vid mitt fönster.
Och de ger mig energi, vintervitt energi och man fastnar sedan,
inne i soffan för att inspireras av allt och inget.
Och vet att det är så jäkla uppfriskande sen när man går ut,¨
och det faktiskt biter lite i kinderna.
Det gillar jag.

Nu är det jag som skall skriva en recension på två röda,
och mumma på en sorts lussekatt.

1 kommentar:

  1. det är bredvid mq ny lokal, stor som satan :) men då ses vi på onsdag (om du inte våldgästar på lördag också)ha en grym helg! :)

    SvaraRadera