26 januari, 2012

Fynd och Fredag



Jag gjorde faktiskt ett fynd här om dagen.
Spanade in en kofta före jul någon gång tror jag,  grå sådan och mjuk och lite volanger var det också.
Men nej tänkte jag, bäst att hålla i slantarna.

Så bara var den där,  för halva halva rea priset.
Det kallar jag fynd.
Och precis sådär mjuk och gosig är den,
precis en sådan som månaderna januari och februari kräver.




Och så fredag, äntligen! Helgen är så varmt Välkommen.
Jag blir så frustrerad då jag och det engelska språket inte alls kan sammarebeta,
och texten blir som en grötig massa och några "aha" moments aldrig tycks dyka upp.
Läser sida upp och ner men kan aldrig riktigt koppla ihop det med annat,
utan sitter totalt fast.
Tur och lycka är fina studiekamrater som alltid finns till hands.
Det ska bli så skönt med att slippa detta traglande för några dagar, och tänka på helt andra saker.
Som ingenting kanske.
Och så blir det blåbärsmousse med kokoskrisp att inleda fredagskvällen med.


Ha en jätte fin helg!







1 kommentar:

  1. Åh va din den var koftan! Tror d är samma som jag kikade på men jag hade bestämt mig för shoppingförbud den dagen;)

    SvaraRadera