18 januari, 2012

Några tavlor



Så underbart det är,
när man dag för dag ser ljuset komma närmare och närmare.
Och det syns här hemma också, att rummen lyfts upp.



Lyckades äntligen komma till skott,
och hängde upp några tavlor.
Vill inte skynda fram, utan riktigt bo in mig,
då jag har en tendens att ångra mig.
Så små steg fram är bra ändå, även fast man vill att alls ska vara färdigt nu.
Motiven är köpta i London för snart 10 år sedan, men den där rätta platsen har inte riktigt dykt upp.
Förrän Nu.


Stilarna och känslan i var rum kommer variera här hemma,
och det är ju det som är bra så,
att det finns så många rum där man kan omge sig med allt det där som man tycker om.



Och jag som samlar på ramar jag,
som min mor sa då hon såg den fullproppade kökssoffan.
och jodå, i kökssoffan där  finns det ramar,
några vart målade i alla hast, men fina ändå.


Vaknade långt före väckarklockan idag,
så har tassat omkring här hemma en stund,
men nu blir det frukost och sedan skutta till skolan.


Fin Torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar