22 januari, 2012

Söndag


Hej Söndag.
Jag vet inte riktigt vad du vill med mig idag,
eller vad jag vill med dig.

Besöke grannlandet igår och köpte den där fantastiska yoghurten,
som smakar som äppelpaj,
och så riktigt riktigt finnbröd, som jag åt till frukost.
Och då tänkte jag,
vad jag vill med denna dag, egentligen.


Och tulpaner fick det bli,
för att fira helgen.
Och nog gör de så att det sliter i kroppen efter vår,
kände nästan solen i pannan,
och så grått där ute, ingen skare eller vårsol,
endast Januari.

Kanske ändå borde ta mig ut i skidspåret bara en liten stund,
fast orkar jag knata ända dit?
Kanske hellre vill pyssla lite kanske,
eller...


Ja nä, jag vet inte.
Kanske lägger mig på kökssoffan en stund och funderar,
det blir jalla fall att laga gryta sedan,
sådan där Bourgogne gryta,
om jag hinner vill säga och kommer till skott.

Hoppas ni har en Fin SöNdAg,
och att veckan inte blir alltför stressig, så jag hinner lämna lite mer avtryck här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar