20 februari, 2012

Laxrullar och blåbärssoppa



Såklart marscherade den andras virus som en arme längst efter hans arm,
skuttade ner från tummen och vidare mot en icke vetande jag.
Spred ut sig över hela mig, fällde upp deras parasoll och placerade sig som semestersvenskar,
bekvämt tillbakalutade i solstolen och njöt över sitt fynd, den perfekta platsen.
Såklart låg jag i feberfrossa när tapasbordet skulle dukas upp,
och när skidturen skulle bli av.
Jag försökte så långt det gick att förbise dessa febertecken, och gjorde en laxrulle trots alls,
som jag levt på mestadels under helgen tillsammans med blåbärssoppa.


Tyvärr tar inte studierna någon hänsyn till att man ligger i feber,
eller att kroppen är tung som betong, eller att man knappt tar sig upp ur sängen.
Det är bara att ta sig en kall dusch och bege sig mot skolbänken.
Tack och lov har vi endast en föreläsning idag, och grupparbeten har jag skjutit på,
så det är jag som dyker under täcket sedan.
Fin Måndag till Er.



1 kommentar:

  1. Huvva! Jag har också känningar. Tror att det står och väger, antingen klarar jag mig eller så kommer jag också trilla dit och bli sjuk. Jag hoppas på det förstnämnda.

    Krya på dig!

    Kram Maria

    ps. fina bilder! Det ser underbart gott ut!

    SvaraRadera