20 mars, 2012

Idag



Tänkte mig något sådan här idag.
Med yllesockorna,lång kalsongerna, tidningshögen och myströjan.
Halvslumrandes mellan varven, med två pälsbollar. 
Har unnat mig många tidningar genom åren,
men så vart jag student och lite snål,
men vad gör det?
Har tidningar omsorgsfullt nerpackade lite var och här här hemma,
i varje liten vrå och sak de får plats i.
Och nej, inte är det samma reportage i dem så det är i de nya såklart,
men inspireras gör jag nog ändå på samma sätt.





Lite kaffe också och lite choklad kanske,
från den där godispåsen som är ihopknycklad i data/förrår/gäst/plugg rummet,
som den andra plockade ihop igår till den flitiga plugghästen.
Tror mina tänder har blivit resistenta mot socker,
efter dagligt intag av diverse sötsaker,
kan inte vara bra.
Men riktigt såhär blir det tyvärr inte idag,
då jag knappast kommit halvvägs i detta tentapluggande.
Men på fredag är det färdigt med tentaperioden,
räknar dagarna på fingrarna,
med både förtjusning och skräck.
Att den sista snart är gjord känns fantastiskt, men att det bara är två dagar kvar,
och jag har typ en hel bok att läsa, känns inte lika bra..

Fin Onsdag!










2 kommentarer:

  1. Det lät ju inte som en helt fel dag. Skulle lätt kunna slappa till mig i soffan om jag inte hade tusen saker att göra idag =)

    SvaraRadera
  2. oh ja helt klart värt det, lite snålt tyckte jag det var att inte ens ett glas ingick till middagen men men det får man väl leva med ;)

    SvaraRadera