11 april, 2012

Morgonkaffet





Nu kan man kanske tro, att jag gör ingenting annat än äter frukost här hemma.
Så ligger det inte till förstås,
men morgonen är min stund på dagen vill jag nog påstå,
då har kreativiteten sin plats och kan  flöda både praktiskt och teoretiskt,
om den behagar.
Det enda som stör, om något stör,
är två pälsbollar som gör allt i deras makt för att få mattes uppmärksamhet.
Tillslut tröttnar de, tack och lov,
och den ena rullar ihop på kökssoffan,
och den andra kurrar ihop sig på stolen bredvid.








Den andra tröttnade på smaken av bränt kaffe,
och inhandlade en ny maskin,
som brygger kaffet.
Jag vet inte varför riktigt, men jag tjatade på en sådan med timer,
att ställa in kvällen före och sedan tassa upp till doften av nybryggt kaffet.
Som att alltid få en doftande God morgon hälsning.
Det är väl vardagslyx det.

Idag blir det en sväng på biblioteket för att låna högar med böcker.
Fick ett fnatt igårkväll och började ivrigt leta tidigare litteraturstudier som har med mitt uppsatsämne att göra,
och fick ihop en redig lista att checka av.
Känns bra, men jag ropar inte hej än,
jag vet att riktningen kan vända efter nästa hörn.








2 kommentarer:

  1. Kul att du fråga om bejbisen, vattnade precis :) den lever ännu ska plantera om den på måndag tror jag har ju gått en månad då.

    Vi ska åka ett tjejgäng på fyra personer till Turkiet en vecka, ska bli såå skönt :) Men boka till samma hotell som oss går bara på 3200:- åker söndagen den 3 juni! Vi kan ses snart, typ nästa helg när det är fest??! Annars vettetusan måste få till teorierna till uppsatsen och det tar tid, hur går det för dig med uppsatsen?
    kramar

    SvaraRadera
  2. känner så igen mig .. *ler*
    ibland känns det som om
    man inte gör annat än äter
    frukost, dricker kaffe framförallt,
    ~ & tar bilder.. men det är ju precis så.

    vad vacker Din hand är där,
    ~ fantastisk bild !

    kram,
    h

    SvaraRadera