10 april, 2012

Morning glory




Tisdagsmorgon.
Det snöar här uppe i Norr och en grå himmel dominerar.
Vaknade till väckarklockan för en gångs skull,
då solen annars väcker mig tidigt tidigt.
En lång påskledighet är nu till sin ända, och vardagen tar vid.
Tänkte försöka rensa ute lite socker och slisk från min kropp,
så idag skall det storhandlas.
Mycket frukt och grönt och vitaminrika produkter.










Idag fick det bli kokad havregrynsgröt och ett ägg till frukost.
Jag är en sådan som kräver mycket energi,
och att hoppa över frukosten finns inte på min karta.
Nu behöver jag dessutom all energi jag kan få, och all tankekraft som finns,
för att få en pigg start på mitt skrivande av uppsats.
Men det är sådana där allaharmycketbättreämneochintressantareämneänmig tankar,
och jag tycker inte om dem.
Tipset man har fått är att skriva det som intresserar en,
och då tänker jag nog göra det också.









Och så morgonkaffet.
Gapade tomt i kaffeburken idag,
och som alltid har man sovit bort den tanken att kaffet faktiskt tog slut igår mellan våffelgräddandet,
och att det måste inhandlas innan morgonkaffet kan bryggas.
Just ja, så var det ju.
Kanske får bli lite thé idag då,
och gnugga geniknölarna.



Önskar er en kanonstart på denna vecka,
och hörni, faktiskt,
snart är det 1:a maj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar