20 maj, 2012

Regnig söndag




Regnet fortsätter att ösa ner här uppe i Norr.
För mig gör det absolut ingenting, då min tid ändå måste spenderas inomhus,
framför datorn.
Var så magisk här för någon dag sedan,
när dimman omslöts oss och mystiken låg som tätast.
Vi var på väg hem, körandes efter vägen.
Såklart var jag tvungen att stanna där på parkeringsplatsen,
kliva ut och uppleva detta trolska ögonblick.
Varmt i luften och regnet duggade lätt,
ett förevigande just då.








Jag tänkte jag skulle unna mig lite söndagsblommor,
men så blommande myntan där i fönstret,
och fick agera söndagsblommor istället.
Måsarna som står där titt och tätt, påminner mig om att isen har gått,
att havet har öppnat sig igen.
Dröjer länge innan jag kan fara till paradisön, 
annat roligt skall ske istället,
men en dag som denna, trots regnet, hade jag gärna suttit där på hällan och låta tankarna fara,
och höra måsarnas skri.






Ännu en tröst om det som komma skall,
är stråhatten som jag tog fram.
Tyckte den gjorde sig bra där på lyktan, och kanske att den får följa med på en resa,
Fast nej, 
fransyskorna bär nog hellre basker kanske.


Hoppas ni har en fantastisk söndag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar