02 maj, 2012

Vernissage





Ni vet,
febern och något halsflussaktigt har tagit över min kropp,
och förutom att skriva på uppsatsen vilket jag måste göra,
ligger jag mest i stora sängen och sover.
Men det är så himlens tråkigt,
oj oj så jag kan tycka synd om mig själv där ligger,
och hur bygger man upp ett bra immunförsvar?
För att införa någon gnutta av glädje,
kollade jag igenom bilderna från vernissagen förra veckan.













 En utav utav de där flyttfåglarna, som äntligen slagit sig till ro nära mig,
hade sin egna vernissage.
Fynd-fynd skjortan åkte på, och så var vi där,
jag och den andra flyttfågeln, omtumlade av vårens dofter under den korta promenaden dit,
och alla glada ansikten runt omkring.
Jag kände riktigt hur jag trivdes där,
mitt i allt det kreativa.
Varför har jag aldrig gått hit förr?
Det fanns en fantastisk vegetarisk buffe uppdukad tillsammans med tända ljus.
Bara de inte bara har kikärtor sa ja,
då jag en gång i min ungdom(!) föråt mig på både det och röda linser.
Men där på bordet fanns allt från krämig fikon paj till gott hembakat bröd och ostar.







Sedan liftade vi in till staden,
för att förbereda ett litet surprise party och fira hennes första vernissage,
den där fantastiska kreativa och duktiga ena.
Tänk så enkelt det kan bli, när man hjälps åt,
och engagerar sig i varandra.
Ett litet knyt kalas sammanställdes i alla hast, och det krävdes inte så mycket mer,
för att vi alla skulle få en perfekt kväll,
där vi satt bland alla tända ljusen och en ständigt påminelse om våren stickandes i näsan.


Och nu är det vår. 


Den andra snörde ihop en kycklingmacka med krispig svensk gurka,
tomater och annat gottigott gott till mig som jag nästan i ett nafs åt upp.
Bäst att passa på nu, att skriva någon sida till medan energin är på topp.


Fin Onsdag till er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar