24 juni, 2012

Söndagsbilder





Att helgerna skall måsta gå fort,
och att söndagen gör sig påmind igen.
Helgen har spenderats ute på paradisön,
och idag var det riktigt sommarvärme ute.
Underbart!




Den andra säger alltid,
att varje gång vi far ut till paradisön blir jag som tre år igen.
Fast det är nog inte bara barnasinnet som gör sig påmint,
det kanske är förmågan att släppa allting också.
Att släppa morgondagen, eller gårdagen eller vad man skall äta till middag,
och bara vara där just då i den stunden i det nuet.
Att bara vara.









Och jag blir nog lite så ändå,
lite extra sprallig kanske, jag skulle vilja säga hög i ett lyckorus.
Och så blir det allt som oftast när jag vistas ute på sjön,
och såklart då ute på paradisön.
Att havet kan påverka en människa positivt,
ja- det kan jag skriva under på!
Och så är det så fint,
med färska sommarblommor på den gamla pallen,
och fräcsha sommarlakan.
Som på hotell,
fast granne med havet.


Och så måste jag bara sitta en stund ute och beundra havet,
efter det rykande bastubadet.
Även fast myggen biter mig och den där högsommaren nog är ganska långt bort,
men ni hajjar.
Det är ju så fruktansvärt vackert,
och det är nog bland det bästa man kan göra,
att fånga nuet.









Känslan tar jag med mig hem lite grann,
men ändå bara lite för det finns bra stunder här också.
Får nog säga att jag har tur, 
som får uppleva båda två.

Och så var det söndag ja,
kaffet har kallnat och mina myggbett kliar.
Pälsbollarna är icke kontaktbara och jag måste ibland titta extra länge,
så jag ser att de andas då de är tröttare än tröttast,
och säker lite smått värkande tassar efter allt skuttade på små sten.

Hoppas ni haft en fantastisk midsommar,
och helg förståss.
Imorgon är det måndag,
då skall det lagas fiskburgare.
Den snabbt komponerade middagslistan,
innehöll nog tre middagar med fisk förresten.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar