08 juli, 2012

Sommartakten




En tripp vart det till paradisön,
och nu kom sommarn ifatt mig.
Trots lite regn,
har vädret varit till belåtenhet och idag var det riktigt sommarvärme.
Kan  säga att jag inte alls ville fara hem till staden.
Jag får sådan ro där,
och allting är så vackert.
Bara att titta ut genom ett sommarfönster,
och se den lilla trädgården,
är så fint.






Jag glömde kameran hemma,
men fotade med mitt lilla äpple.
Såg på något sätt saker och ting i ett nytt ljus,
kanske att det där inom börjar lätta.
Världens finaste gamla skåp står i det,
står i sovrummet mot söder,
med väggar i samma ton som syrenen.





Jag känner att jag måste pausa lite,
låta mig själv andas.
Min inspiration att fota eller skapa,
verka ha tagit lite sommarlov.
Jag tror jag behöver det faktiskt.
Så jag tänker att det får vara lite sommartakter även här,
lite spontant och fjärillätt.
lillstintan finns även nuförtiden på instagram,
häng med där vettja.


Skön sommar och härliga dagar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar