10 augusti, 2012

Matlagning i naturen




Bland det bästa som finns,
är att få laga mat ute i naturen,
över levande eld och med goda råvaror.
Att sedan få äta denna måltid,
och känna doften av natur och skog,
eller kanske havet,
är rena rama pencillin kuren.







Ute på paradisön lagas maten alltid ute,
spelar som ingen roll om det blåser kuling utanför knuten,
eller om graderna är få.
Att det finns en mysig stuga att hålla till i istället,
verkar som inte spela någon roll.
Kanske för att mateb smakar så bättre ute,
eller kanske för att man hinner vara inne när man är på plats i staden,
och hela mörka vintern.






Salströmmning,
fiskad av min bror,
och halstrad av mig kanske?
Så gott, så enkelt, så fantastiskt.
Finns att köpa i affärerna mesta dels,
prova!





1 kommentar:

  1. Nu var det ett tag sen jag tittade in här. Fy, det har varit på tok för mycket med ex-jobbet i sommar. Hur som helst så fick jag ju njuta av dina fina bilder. Du är så duktig på att fånga känslor i dina bilder! Heja du!

    Och jag håller med, mat smakar på något vis alltid bättre ute.

    Kram Maria

    SvaraRadera