29 september, 2012

Lördag






Vilken lyxig känsla det var igår,
när jag satt där i bussen på väg hem.
Timmarna hade flygit förbi, och blev visst kvar lite längre än tänkt,
där på arbetet.
Men det gör ju ingenting,
för det är så roligt, och fredagen och helgen hade verkligen börjat bra.
Att jag möttes av ett dukat bord,
med tända ljus och en fantastisk man som rörde i grytorna,
gjorde inte saken sämre.
Lite gott rödvin till det,
och sedan fötter på soffbordet och bara vara,
innan det var dags för en sauna och några kalla olut.








Och så smög lördagen ikapp,
morgonmys hade jag lovat pälsbollarna,
som nuförtiden är tre stycken då vi är barnvakt till en liten 15veckors pys.
Knappt hann jag vakna hade de parkerat sig på mattes täcke,
och suckade nöjt.
Kaffe kokades, ljus tändes,
och jag tänkte att jag skulle göra ett litet tryck här,
med bilder från förra helgen då jag var ute på paradisön när dimman låg som tätast.
Jag som är så rädd för de där med åtta ben, 
kunden inte annat än beundra deras nät, 
i träden och över hela skogen.
Kalla nätter hotar,
och småningom ett stilla hav med ett täcke av is.
Frågan är om vi kanske skulle ta en tripp till paradisön,
eller kanske mysa i staden.

Önskar er en fin helg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar