10 februari, 2013

Friskare tag







Idag är jag feberfri,
men helt upp och hoppa takter är det inte.
Jag bläddrar i min personliga almanacka,
och skriver ner kommande planer.
Om allting blir som det planeras,
är det en rolig vår jag har framför med några resor,
och mysiga hotellbesök.

Svarta pantern är dock lite krassligare,
inte fysiskt tror jag inte men någonting tynger han.
Arg och vresig mot den andra katten här hemma,
så pass att en av mina favorit krukor åkte i golvet mitt itu.
Sparade, konstigt nog?, en del av den,
för att kanske i framtiden kunna smycka hemmet med,
om inte annat som stöd till en moloken vårblomma...


Fortsatt fin söndag.






1 kommentar:

  1. Här hemma är det också krassligt. Fy för influensor och annan skit. Men vackra bilder bjuder du på. Krya på dig!

    SvaraRadera