16 februari, 2013

Rosor och champagne och gråmulet









All hjärtans dag i all ära, men det är aldrig någon dag vi har uppmärksammat alltför mycket,
tänker mer att vi försöker ha det varje dag,
att ge varandra lite extra tankar och uppmärksamhet.
Därför kunde jag aldrig ana att både röda rosor,
och fantastisk choklad väntade mig,
när jag kom hem i torsdags.
En fantastisk fin överraskning,
som jag bäddar in och sparar,
och som passade fantastiskt fint till min nya bricka... 

Namntvillingen sitter på tåget,
från Mora till Stockholm, och sedan hämtas upp i Luleå.
Vi ska dricka champange, och goda drinkar,
och sen dansa natten lång.
Därför hade jag bestämt att jag skulle sova minst till klockan elva,
denna lördagsmorgon,
men vaknade såklart efter sju.
Efter några hopplösa försök att somna om,
tassade jag upp och gjorde mig lite frukost,
med hemlagad musli och tittade på ett gråmulet väder utanför fönstret.


Önskar er en fin helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar