03 maj, 2013

Fredagsmiddag




Och så vart det fredag,
~ underbara fredag.
Har suttit med mina x antal mattidningar som jag unnat mig under den mörka vintern,
men av någon anledning bara samlats i en hög,
och blivit en tron till lilla tigern.






Tänkte att jag skulle testa några nya recept,
inför Orsabesöket,
och faktiskt för att äta någonting annat än fisksoppa och köttfärsbiffar.
Och då kom jag och tänka på vad namntvillingen bjöd mig på,
när vi var ut på restaurang i staden, 
och tänkte att det måste ju vara en lätt rätt.
Och visst var det det,
och många recept fanns det, men fastnade för Leilas Hot Quesadillas.
Och så min egna kan man säga,
med älgfärs, lök, tomat och riven ost.
Mumsfillibabba.





Och när jag ändå var på affären, tidigare idag,
hamnade lite färska kryddor i korgen,
som skall användas till dessa nya recept.
Brukar vara snål annars,
och köper inte alltför ofta de här butiksfärska,
men idag vart det så.
Och när jag stod där med kameran,
redo att fota all denna goda maten
lekte soltrålarna i Oreganon,
så där sprattlande på något vis,
och var tvungen fota även det utifall det kanske fastnade på bild,
trots en alltför ljus exponering.
Och visst gjorde det.


Önskar er en fantastisk fredagskväll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar