20 oktober, 2013

Söndag och äpplen




Så sitter jag här igen,
en söndag och smuttar på mitt thé.
Första helgen på många många månader som jag inte hade en minsta liten plan,
eller minsta tid att passa.
Så fantastiskt skönt att verkligen låta dagen bli precis som den kommer,
och så spontan jag plötsligt kunnat vara.







Har hunnit det mesta som jag vill under mina helger,
umgåtts med de jag inte träffar alltför ofta,
och promenerat i skogen med raska steg,
för att sedan pynta lite ute på balkongen.
Och en sväng till grannstaden för lite nödvändiga inköp,
som en lampa och blockljus inför kommande mörka höstkvällar.
En bricka följde med också sådär mitt i allt,
så nu blir det verkligen söndagsfrukost i sängen hädanefter..





Hoppas också ni haft en fantastiskt helg!.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar