02 mars, 2014

Söndagstakt med söndagskaffe




~ Söndag.
Tar en paus i pausen kan man säga,
~  i söndagstakten,
som är kanske allt annat än i takt,
utan mer i otakt.
Försöker finna en massa ursäkter till varför jag inte bara kan ta det lugnt,
och dricka en extra påtår,
eller sträcka ut mig på kökssoffan en stund.
Har svårt att göra ingenting,
och ångrar mig sedan ibland,
att jag inte passade på att göra precis ingenting.








Prövade mig på kardemummakaffe,
det fetstilta är länkad till receptet och en fantastisk fotograf och bloggare,
~ värt ett besök, 
fast utan socker,
och med på tok för mycket kardemumma (!),
och mycket mjölk.
Får pröva mig fram tills jag hittar mitt eget recept,
för absolut skall det drickas igen.

Till det äter jag några bars eller nötbollar,
som jag mixat ihop tillsammans med dadlar, olika nötter och honung.
finns massor med recept i cyberrymden, 
~ sök på bars eller liknande.





Försöker prata med vädergudarna,
och beställer minusgrader och snö förståss.
Jag tänker mig en utflykt ut till stugan nästa helg,
för bastubad och sprakande brasa,
med övernattning förståss,
och middag som steks på min fina muurikka.


Nu tror jag pausen i pausen tog slut,
och det är väl bäst att kanske ta en påtår till,
och fortsätta min sköna söndag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar