01 augusti, 2014

Typ just nu




Jag fyndade ju, i suomilandet,
~ i österbotten.
Har varit sådär lite på jakt efter emaljbaljor sedan jag fyndade en för en tia,
på en loppis,
som nu mera agerar som potatisbalja i kylen.
Emaljbaljor har jag hittat men priset (!),
nästan en hundralapp för en..

Men så i österbotten som sagt,
fanns det Antikt och loppis,
och där fick jag sex stycken för 5euro.
Snabbt som ögat satt jag dem i bilen innan han skulle ångra sig,
försäljaren.

Så de större har fått blommor planterat i dem,
och 2 får bli ljusfat,
och de andra två..,
~ det tåls att tänka på...





Igår satt jag ute på balkongen till sent sent,
den enda själen häromkring som var ute.
Tände ljus och läste bok,
och drack ett ( kanske var det flera), glas rosé,
i våra nya vinglas, som jag hoppas håller längre än de tusentals andra vi haft..

Men så flyttade jag in så småningom,
och kröp upp på kökssoffan.





Och så tänkte jag på morgonen,
efter att jag hade burit in frukostbrickan från sängen till köket,
att jag skulle ta några bilder då och nu,
och konstaterar igen att de där stolarna var ett fantastiskt bra köp.

Och så tar vi med oss lax, 
som skall rökas ute på paradisön,
och mitt stackars hår skall få en ordentligt inpackning i bastun.
Och sumoi makkara packas ner ,
som skall grillas och ätas till pastasalladen med svärmors recept.
Och så blir det melonsalsa med kyckling som puttrat på grillen flera timmar,
någonstans där emellan. 
Och så sillsallad förståss, 
som jag fick receptet till...

Hoppas ni får en fin helg,
jag skall bada tänker jag,
minst 2gånger per dag...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar