01 augusti, 2015

Å IGEN












Så for jag tillbaka till paradisön, lika snabbt som jag klev över tröskeln här hemma.
Solen strålade, 
och värmen lika så.
Jag placerade mig på bryggan vid det glittriga havet,
och måsarna skrek och vinden svepte tacksamt med sig lite svalka.

Sedan var det dags för matlagning,
på min järnspis såklart,
och första svamprätten tillagades.
Smaskens!
Zimba höll sig på lagom avstånd,
som alltid när det vankas mat,
och jag tycker han ser större ut för varje gång jag ser på han?






Och idag bjöds det på regn,
passade på att göra upp eld i spisen och kröp ner under täcket igen med en bok.
Fick ändra om i planerna lite,
då diskstället skulle målas,
och funderade även på en tur i blåbärsskogen.
Får ta det nästa gång då.

Fin kväll till Er. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar